Christianne s fotoweb
Image default
Aanbiedingen

Van grootste vervuiler naar braafste jongetje van de klas

Volkswagen kwam wereldwijd in opspraak nadat in 2015 in de Verenigde Staten werd ontdekt dat de dieselmotoren met behulp van software alleen aan de milieueisen voldoen als de wagen wordt getest. Dit heeft geleid tot een complete reveolutie binnen VW. De ambitie is nu om marktleider in duurzame elektrische auto’s te worden.

 

Dieselschandaal

Uit een op 18 september 2015 gepubliceerd onderzoek van het Amerikaanse Environmental Protection Agency (EPA) en de California Air Resources Board (CARB) bleek dat Volkswagen de strenge milieueisen met zijn dieselmotoren ontloopt. De motoren zijn uitgerust met software die ervoor zorgt dat de uitstoot minder schadelijk is tijdens een controle in de garage dan tijdens normaal gebruik buiten op de weg. 

 

Als een auto wordt getest, staat het voertuig op een rollerbank in de garage. De wielen draaien dan wel, maar de auto blijft stilstaan. Daarnaast wordt het stuur niet gebruikt en maakt de gps slecht of geen contact met de satelliet, omdat de auto binnen staat.

 

Als dit allemaal op hetzelfde moment gebeurt, ‘weet’ de software dat de auto wordt getest en worden er minder schadelijke stoffen uitgestoten dan in een normale situatie.

 

Elektrische Ambitie

 

Volkswagen streeft er naar dat in 2030 70 procent van de modellen 100% elektrisch worden aangedreven. Het wil zichzelf profileren als fabrikant van ‘de beste elektrische auto’s’.

 

Het komende decennium zet Volkswagen volop in op het uitbreiden van het elektrische aanbod. Er wordt € 60 miljard geïnvesteerd. Zo komt er ieder jaar minimaal één nieuw elektrisch model uit. Dit jaar komen de ID5 en ID6, in 2022 verschijnt de productieversie van de ID Buzz en weer een jaar later komt de productieversie van de ID Space Vizzion.

Bekende modellen met een brandstofmotor blijven gewoon leverbaar. Ze worden wel steeds meer uitgerust met een plug-in hybride aandrijving.

Volkswagen Modellen van nu

 

Volkswagens staan bekend om de  goede prijs/kwaliteitverhouding, betrouwbaarheid, hoogwaardige afwerking en – bij meer recente modellen – hun complete standaarduitrusting. Oudere modellen waren standaard vaak kariger uitgerust.

 

De meeste Nederlandse Volkswagens rijden nu nog op benzine, maar elektrische-modellen zijn sterk in opkomst. Populaire modellen zijn de:

 

Polo

De Volkswagen Polo is één van de meest populaire auto’s in Nederland. De nieuwste Volkswagen Polo is rijk uitgerust. Het instapmodel beschikt al over een uitgebreid multimediasysteem en veiligheidssystemen als voetgangersherkenning, afstandswaarschuwings- en noodremsysteem.

Volkswagen Polo Private Lease is de manier om een nieuwe voordelig in een Volkswagen Polo te rijden.

ID3

De ID3 is de eerste auto uit de elektrische ID reeks van Volkswagen. De reeks waarmee Volkswagen elektrisch rijden voor het grote publiek mogelijk wil maken. De ID3 is een betaalbare en betrouwbare elektrische Volkswagen met een modern design.

Betaalbaar en zorgeloos elektrisch is mogelijk via Volkswagen ID3 Private Lease

UP

De Volkswagen Up is dé perfecte stadsauto door zijn kleine formaat. Tegelijkertijd is de Up! een model dat zich qua rijgedrag en veiligheidsvoorzieningen kan meten met modellen van een maatje groter. Hierdoor is de auto ook comfortabel voor lange afstanden.

Stadsauto’s zijn populair in het private lease aanbod. Volkswagen UP Private Lease doet het al jaren goed. 

Elektrisch Leasen

Elektrisch leasen is met een opmars bezig. Als eerste in de zakelijk markt. Hierbij speelde het belastingvoordeel een grote rol. Maar nu groeit de de populariteit van de Private Lease Elektrische Auto ook snel onder particulieren. Mede door een subsidieregeling is het niet alleen goed voor het milieu, maar ook voor de portemonnee.

 

https://leaseauto.nl/private-lease/volkswagen/